چگونه یک مطالعه گروهی مفید داشته باشیم؟

مطالعه گروهی از آن مقوله ها در کنکور است که اگر کوچکترین اشتباهی در مورد آن مرتکب شوید به شدت به ضررتان می شود. زیرا ممکن است به شکل عجیبی زمان شمار تلف کند، اما روی دیگر ماجرا این است که اگر مطالعه گروهی خوب انجام شود طبق تحقیقات 40 درصد نتیجه بهتری را برای داوطلبان کنکور رقم میزند.

بخوانید : نکات مهم برای از بین بردن خوا آلودگی هنگام مطالعه

از همین رو در اینجا به اختصار چند قانون اصلی مطالعه گروهی را ذکر نموده ایم:

  1. هرچه تعداد گروه کمتر باشد بهتر است ، زیرا شانس اینکه فردی بی انگیزه وارد گروه شود کمتر است.
  2. فرد بی انگیزه همه چیز را خراب میکند فلذا حتی اگر صمیمی ترین دوت تمام زندگیتان هم این فرد است ،سریعا مطالعه گروهی را با او قطع کنید.
  3. حداکثر هفته ای 2 بار ور هم جمع شوید و روی مباحثی که مشکل همه است کار کنید زیرا به علت روحیه ذوستی ، اگر کسی مطلب را خوب بلد باشد ممکن است دیگران را به راحتی و از سر شوخی سرزنش کند و مانع یادگیری بهتر شود، در صورتی هم که این جو در بین دوستان شما نیست می توانید به راحتی مشکلات خود را مطرح کنید و از آن ها کمک بخواهید.
  4. سعی کنید در گروهتان ، سطوح درسی هم گروهی ها نزدیک به هم باشد. بر خلاف تصور اگر ضعیف هستید بهتر است با یک متوسط هم گروه شوید تا یک دانش آموز قوی.
  5. شیوه کار به این شکل باشد که یک نفر همانند معلم توضیح دهد و دیگران از تدریس وی ایراد بگیرند و یا اگر سوالی دارند از وی بپرسند و بعد از کل جمع.
  6. در طول جلسه حتما و حتما جدی باشید و از انجام شوخی صرف نظر کنید به یاد داشته باشید که کنکور شوخی بردار نیست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *